بلاگ

۱۰ راه بهبود کیفیت هوای کولر گازی

آیا گاهی اوقات دنبال بهانه‌ای هستید که از هوای گرفته دفتر کارتان فرار کنید و از آنجا خارج شوید؟

اگر هوای دفترتان به همین منوال باقی بماند، خیلی زود کسب‌وکارتان مختل می‌شود و بهره‌وری کاهش می‌یابد.

مشکلات جریان هوا در سیستم تهویه مطبوع دفترتان این احساس خفگی را به‌وجود می‌آورد. در ادامه نکاتی را ارائه می‌کنیم که به کمک آن‌ها کیفیت هوا را بهبود می‌دهید، آرامش را به محل کارتان برمی‌گردانید، و توجه مشتریانتان را دوباره جلب می‌کنید.

سیستم تهویه هوا برای اینکه درست کار کند نیازی اساسی به گردش مناسب هوا دارد. اگر هوای تهویه‌شده نتواند به فضایی برسد که باید خنک شود، شما احساس ناراحتی خواهید کرد حتی اگر سیستم تهویه به نحوی مناسب گرما را از هوای درون دستگاه بگیرد.

اگر هوای تهویه‌شده به داخل اتاق دمیده شود و نیاز باشد که گرمایی با همین میزان از هوا گرفته شود و دوباره به سیستم تهویه برگردد، تعادل هوا حفظ می‌شود. اگر این اتفاق نیافتد، مشکلاتی نظیر بوی بد، صداهای ناهنجار، و به هم خوردن در به بار می‌آیند، و هوا گرفته و راکد می‌شود.

جمع‌بندی: جریان هوا را تقویت کنید تا سطح آسایش و بهره‌وری دفتر کارتان ارتقا یابد.

۱۰ راه برطرف‌کردن مشکلات جریان هوای سیستم تهویه مطبوع

پیش از تماس با متخصص سیستم‌های تهویه، مراحل زیر را طی کنید تا بر کیفیت هوای دفتر کار بیافزایید:

1. چک کنید در سیستم تهویه انسدادی وجود نداشته باشد

اگر دمای دفتر کار ثابت نباشد و نقاط گرم و سرد داشته باشد، کارمندان برای حل این دردسر دریچه‌های سیستم تهویه را می‌بندند. این عمل باعث تغییر جریان هوای سیستم می‌شود و، در حقیقت، مشکل را مضاعف می‌کند. اولین گام برای بهبود جریان هوا این است که تمامی دریچه‌ها باز باشد و وسیله‌ای آن‌ها را مسدود نکرده باشد.

2. آت‌وآشغال قسمت خارجی را بگیرید

واحد تقطیر تهویه مطبوع که معمولا بیرون و یا در موتورخانه تهویه‌دار قرار می‌گیرد به جریان مستمر هوا نیاز دارد تا گرما را آزاد کند و از گرمای بیش از حد جلوگیری کند. اگر واحد مذکور بیرون قرار دارد، با برداشتن آشغال‌های کنار آن جریان هوا را تقویت کنید.

3. فیلترها را به طور منظم عوض کنید

دستگاه تهویه مطبوع فیلترهایی دارد که غبار و آشغال را از هوا می‌گیرند و نمی‌گذارند وارد دستگاه بشود و به قطعات آن صدمه بزند. اگر فیلتر گیر کند، نمی‌گذارد هوا وارد دستگاه بشود. این مسئله جریان هوا را مختل می‌کند و هوا را خفه می‌کند، و در نتیجه، دستگاه سخت‌تر می‌تواند هوا را خنک کند و منجر به خرابی‌های بیشتر می‌شود.

برای ارتقا کیفیت جریان هوا، بر طبق راهنمای سیستم فیلترها را تعویض کنید؛ بنا بر استفاده شما، ممکن است نیاز باشد ماهی یک بار فیلترها را تعویض کنید.

4. وضعیت کانال‌ها را بررسی کنید

اگر به کانال‌های سیستم تهویه دسترسی دارید، از تعمیرکاری بخواهید چک کند غبار کانال را نگرفته باشد و سوراخ و تَرَکی وجود نداشته باشد که هوای تهویه‌شده از آن نشت کند. اگر کانال‌ها درون دیوار و یا فضاهای باریک تعبیه شده باشند، در این صورت باید با متخصص سیستم‌های گرمایش و تهویه تماس بگیرید تا آن‌ها را بررسی کند و در صورت نیاز، آن‌ها را تمیز و یا تعمیر بکند.

اگر مشکل ناشی از هیچ‌کدام از این موارد نبود، ممکن است دستگاه مستهلک شده باشد؛ در این صورت متخصص سیستم‌های تهویه باید جریان هوا را تنظیم کند و آن را بهبود دهد. اگر تمهیدات مراقبتی را اتخاذ نکنید، این مسئله پیش می‌آید. در یک برنامه مراقبت و نگهداری منظم، اجزای زیر بررسی می‌شوند و مشکلاتشان رفع می‌شود؛ در نتیجه، اصلا مشکلی در جریان هوا پیش نمی‌آید.

5. بدهید سیم‌پیچ‌ها را تمیز کنند

سیم‌پیچ واخد تقطیر دستگاه که معمولا بیرون قرار دارد با هدایت گرما به بیرون ساختمان هوا را خنک می‌کند. اگر لایه‌ای از گردوخاک و دوده این سیم‌پیچ را پوشانده باشد، دیگر سیم‌پیج کار نمی‌کند. این مسئله یکی از مشکلات شهر آلوده نیویورک است.

در صورت وقوع این مشکل، گرما انتقال نمی‌یابد، و دستگاه به مشکل برمی‌خورد. در نتیجه این امر جریان هوا مختل می‌شود و اجزا مستهلک شده و حتی ممکن است کل دستگاه از کار بیافتد.

از راهنمای ما در زمینه تمیز کردن سیم‌پیچ دستگاه تهویه استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با تمیز کردن سیم‌پیچ کسب کنید.

6. چک کنید فَن/بادزن مشکل نداشته باشد

موتورهای دمنده و فَن‌هایی در سیستم تهویه تعبیه شده‌اند که هوای تهویه‌شده را از طریق کانال‌ها به اتاق‌ها هدایت می‌کنند. اگر موتور فن آهسته کار کند و یا خود فن را دوده گرفته باشد و کندتر از حد مطلوب بچرخد، سیستم دیگر نمی‌تواند هوا را به طور مناسب به جریان بیاندازد. به‌راحتی فن را تمیز کنید و جریان هوا را بهبود دهید.

7. ظرفیت سرمایی را چک کنید

اگر هوای دفتر گرم و راکد است، احتمالا نشتی در قسمت سرمایی سیستم تهویه وجود دارد که باعث می‌شود، در گذر زمان، ظرفیت سرمایی کاهش یابد. متخصص سیستم‌های تهویه می‌تواند این ظرفیت را بررسی کند و در صورت مشاهده نشت آن را برطرف کند.

8. چک کنید مشکل کنترلی پیش نیامده باشد

ممکن است ترموستات سیستم به مشکل برخورده باشد (و یا باتری‌ها نیاز به تعویض داشته باشند)؛ شاید سیستم کنترل ساختمان نیاز به تعمیر داشته باشد تا هوا درست جریان پیدا کند.

9. اندازه سیستم باید متناسب با فضا باشد

اگر سیستم تهویه شما همانی باشد که توسط مستاجر قبلی استفاده شده، مطمئن باشید آن را پیمانکاری غیرحرفه‌ای انتخاب و نصب کرده است؛ بنابراین، ممکن است سیستم برای فضای شما بزرگ باشد.

این مشکل شایع‌تر از آنست که شما تصور می‌کنید، و ماترک دورانی است که می‌گفتند: «هر چه بزرگ‌تر، بهتر!» و یکی از قواعد سرانگشتی درباره اندازه سیستم تهویه (گرمایش، تهویه، و تهویه مطبوع) به شمار می‌آید. سیستم‌های بسیار بزرگ ناکارآمدند و آسایش مستمر را تامین نمی‌کنند. این سیستم‌ها مدام خاموش و روشن می‌شوند، و نمی‌توانند آنقدر مستمر کار کنند تا رطوبت را از هوا بگیرند و احساس خفگی و ناراحتی را مرتفع کنند.

10. کیفیت طراحی سیستم تهویه را بالا ببرید تا جریان هوا بهبود یابد

آیا بدون روزآمد کردن سیستم تهویه خود طرح فضای خود را تغییر داده‌اید و آن را نونوار کرده‌اید؟ در این شرایط، ممکن است کانال‌کشی سیستم دیگر نتواند هوای مطبوع را به مکان‌های موردنظر هدایت کند. کمی تغییر در کانال‌کشی می‌تواند بر کیفیت جریان هوا بیافزاید و مشکل راکد بودن هوای دفتر را برطرف کند.

بیشتر بدانید:

چرا کولر گازی سرما ندارد؟

طریقه شارژ کولر گازی هیتاچی

بررسی کولر گازی سامسونگ

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا